חמישה טיפים איך לבחור עדשות מגע מתאימות

חמישה טיפים איך לבחור עדשות מגע מתאימות

לפני שצוללים לעולם עדשות המגע, חשוב לקבוע בדיקת עיניים מקיפה עם אופטומטריסט או רופא עיניים מוסמך. הצעד הראשוני זה הוא הבסיס למסע של לראייה טובה יותר. במהלך בדיקת העיניים, רופא העיניים יעריך את בריאות העין הכללית, ימדוד את חדות הראייה ויקבע את צרכי תיקון הראייה הספציפיים. לגורמים אלו תפקיד משמעותי בקביעת סוג עדשות המגע המתאים. יתר על כן, בדיקת עיניים מקיפה יכולה לזהות כל מצב עיניים בסיסי שעלול להשפיע על היכולת שלנו להרכיב עדשות מגע בנוחות ובבטחה.

 

צורת העין והמרשם

צורת העין ומרשם הראייה הם גורמי מפתח בבחירת עדשות המגע הנכונות. ישנם סוגים שונים של עדשות מגע זמינות, כולל עדשות כדוריות, טוריות ומולטיפוקל, כאשר כל אחת מהן נועדה לטפל בבעיות ראייה ספציפיות. עבור אלה עם קוצר ראייה או רוחק ראייה, עדשות מגע כדוריות הן הבחירה הנפוצה ביותר. אם אתם סובלים מאסטיגמציה, עדשות טוריות נועדו לתקן את העקמומיות הלא סדירה של הקרנית.. עדשות מולטיפוקל, לעומת זאת, הן אידיאליות עבור אנשים עם פרסביופיה, ומאפשרות ראייה ברורה למרחקים שונים. רופא העיניים ישתמש במרשם ובצורת העין בכדי להמליץ על סוג עדשות המגע הטוב ביותר עברכם.

 

אורח חיים והעדפות אחרות

בחירת עדשות המגע הנכונות היא לא רק תיקון ראייה, זה גם על נוחות ונוחות. אורח החיים וההעדפות האישיות שלנו ממלאים תפקיד משמעותי בקביעה איזה סוג של עדשות מגע יתאים לנו. לדוגמה, אם אנו בעלי אורח חיים פעיל, ייתכן ונוכל להפיק תועלת מעדשות מגע חד פעמיות יומיות שמייתרות את הצורך בניקוי ותחזוקה. עדשות חודשיות או ממושכות מתאימות למי שמעדיף אפשרות עמידה יותר. יתרה מכך, אם אנו מודאגים מההיבט האסתטי, נוכל לבחור בעדשות מגע צבעוניות כדי לשנות את צבע העיניים או לשפר את צבע העיניים הטבעי שלנו.

 

בריאות והיגיינה

שמירה על בריאות עיניים והיגיינה נאותה אינה ניתנת למשא ומתן בעת הרכבת עדשות מגע. אי ביצוע זה עלול להוביל לאי נוחות, דלקות עיניים וסיבוכים אחרים. פעל תמיד לפי ההנחיות של רופא העיניים בעת שימוש וטיפול בעדשות שיכלול ניקוי, חיטוי והחלפת העדשות לפי אופי השימוש. בנוסף, חשוב יהיה לשמור על היגיינת ידיים טובה על ידי שטיפה וייבוש יסודי של הידיים לפני הטיפול בעדשות המגע. כמו כן יש להימנע משינה עם עדשות שאינן מיועדות לשימוש ממושך ולהסיר את העדשות מיד במידה ונחווה אי נוחות, אדמומיות או תסמינים חריגים כלשהם.

Whatsapp