מרכיבים של תמיסה לעדשות מגע

מרכיבים של תמיסה לעדשות מגע

כיום עולם הרפואה מאפשר לרבים מאיתנו להתגבר על מגוון רחב של תופעות ופגיעות רפואיות, בין אם מדובר במגבלות פיזיות כמו נכות ועד למקרים של מגבלות ראייה שונות. ובאשר למגבלות ראייה הרפואה המערבית מציעה מנעד רחב של פתרונות, כאשר אחד מהפתרונות המעולים יהיו ללא ספק עדשות מגע המתאימות כיום למגוון של בעיות ראייה. עם זאת שימוש בעדשות מגע חודשיות/שבועיות דורש גם תחזוקה יומית, ולכן בחירה מתאימה של תמיסה לעדשות מגע תהיה לא פחות קריטית מבחירה של עדשות המגע עצמן. בשל כך לפני בחירה בעדשות מגע, חשוב להכיר אילו סוגים תמיסות קיימות, אילו מרכיבים קיימים בהן ומה הדרך הנכונה להחזיק בתכשיר שכזה בבית.

 

התמיסות הפופולריות כיום

כמו שציינו קיימים לא מעט סוגים של עדשות מגע ובשל כך קיימים גם סוגים שונים של תמיסות לעדשות, כאשר חלקן מתאימות לסוגים שונים של עדשות מגע במקביל וחלקן מותאמות לסוגים מאוד ספציפיים של עדשות. על כן התמיסה הראשונה היא ללא ספק תמיסה רב תכליתית, אשר תוכל להיות רלוונטית גם עבור עדשות מולטיפוקל אבל לא רק. דגם נוסף של תמיסות יהיו תמיסות מי חמצן, הנחשבות כחומר חיטוי יעיל במיוחד גם עבור עדשות רכות וגם עבור עדשות חודשיות. סוג נוסף של תמיסה אלו תמיסות סליין אשר יוכלו להשתלב גם בניקוי על ידי מי חמצן אך גם עבור סוגים נוספים של עדשות מגע.

 

מרכיבים עיקריים של תמיסות לעדשות עיניים

עדשות המגע כיום מתבססות על סוגים שונים של חומרים, כאשר החומרים העיקריים כיום אלו חומרי הדירוג'ל וסיליקון. על כן חלק מהתמיסות כוללות בתוכן סוגים שונים של מרכיבי לחות, אשר יוכלו להיות רלוונטיות עבור מנעד רחב של סוגי עדשות. לצד זאת חלק מעדשות המגע עלולות להכיל גם חומרים משמרים אשר עלולים להיות מעט ''בעייתיים'' לשימוש של בעלי עיניים רגישות. כמובן שעבור בעלי עיניים רגישות או עבור כאלו הסובלים מתחושת יובש מוגברת, ניתן לעשות שימוש בתמיסות רב תכליתיות הכוללות בתוכן חומרים שיעזרו בתחושת לחות טבעית מוגברת. ניתן כמובן להחליף את התמיסה מיד פעם וכאשר מדובר בהחלפה של תמיסה, מומלץ להיוועץ עם אופטומטריסט מומחה. 

Whatsapp