לבחור נכון - בין עדשות מגע יומיות או שבועיות?

לבחור נכון -  בין עדשות מגע יומיות או שבועיות?

עדשות דו-שבועיות – איזון ונוחיות מירבית

עדשות מגע דו-שבועיות כמו גם עדשות חודשיות, מתאימות היטב לאנשים המנהלים חיים פעילים, וידועות כעדשות מגע אשר מספקות איזון עדין בין הנוחות של שימוש ממושך והפשטות של לוח הזמנים להחלפה דו-שבועי. יכולת הלבישה המורחבת של עדשות אלו הופכת אותן לבחירה מועדפת עבור משתמשים עם לוחות זמנים תובעניים, שכן ניתן להרכיב אותן עד 14 ימים ברציפות. עם זאת, חיוני להקפיד על לוח הזמנים קפדי ומדויק להחלפה בכדי למנוע סיכונים פוטנציאליים הקשורים לשימוש ממושך.

 

לתחושת רעננות והיגיינה מוגברת – עדשות יומיות

לעומת זאת, כאשר מדובר בסוג עדשות מגע יומיות חשוב להכיר את האפשרות לשים את השימשו בעדשות תחת עדיפות עליונה להיגיינה ולהתחלה מרעננת בעל שימוש מחדש. אפשרות זו מועילה במיוחד עבור אנשים אשר מתאפיינים כבעלי עיניים רגישות, ומה שמוביל גם להפחתת הסיכון לגירויים ואלרגיות הקשורים למשקעי חלבון ושומנים שעלולים להצטבר עם זמן בעת השימוש בעדשות. השימוש בעדשות יומיות מאפשר שימוש יומי, ובכך מבטל באופן מוחלט את הצורך באיחסון, ניסיון ותחזוקה אשר עלולים להפוך גם לטרחה עבור המשתמשים אך גם להגביר את הסיכוי להצטברות שומנים בעדשה.

 

יכולות נשימה ונוחות – עדשות מגע יומיות ודו שבועיות

כאשר מדובר בסוג של עדשות דו-שבועיות, חשוב לדעת כי הן עשויות מחומרים שונים, ומציעות למשתמשים בהם גמישות בחירה, אשר נעה בין נוחות מקסימלית ובין צורכי ראייה קריטיים. חומרי סיליקון הידרוג'ל, הידועים ביכולת הנשימה המשופרת שלהם, מומלצים לעתים קרובות לעדשות דו-שבועיות, כאשר חומרים אלו מעודדים זרימת חמצן טובה יותר לקרנית. אופי התרכבות של עדשות דו שבועיות, מועיל במיוחד עבור אנשים המרכיבים עדשות לתקופות ממושכות או כאלו הנמצאים בסביבה שעלולה להגביר ליובש.

 

נוחות יומיומית  - עדשות יומיות

עדשות יומיות עשויות מחומרי הידרוג'ל או סיליקון הידרוג'ל מתקדמים גם כן, אך בעת היצור שלהן קיים דגש גדול יותר על הנוחות ושמירה על לחות מוגברת. היתרון טמון בזוג הטרי בשימוש מרענן ויומי בעדשות, ומה שמבטיח בהירות אופטימלית ועוזר למזער את אי הנוחות הכרוכה בשימוש ממושך. סיום שימוש יומיומי תורם גם להפחתת הסיכון בסיבוכים הקשורים לשימוש ממושך בעדשה.

 

היבטים פיננסיים

בעוד שהעלות הראשונית של עדשות דו-שבועיות עשויה להיות נמוכה יותר ממקבילותיהן היומיות, חיוני יהיה לשקול הוצאות נוספות כגון פתרונות ניקוי ואחסון. במהלך מחזור ההחלפה הדו-שבועי המומלץ, העלויות הללו עשויות להצטבר, והצורך לקחת אותן בחשבון עלויות של אחסון ותחזוקה יהיו חשובים בעת הבחירה בין עדשות מגע יומיות לבין עדשות מגע דו שבועיות.

מאידך בעת שימוש בעדשות יומיות השימוש עשוי להיראות יקר, אך היעדר פתרונות ניקוי ומארזים מאזן את העלות הכוללת בעת השימוש בהן.  במיוחד למי הנוחות עבורו היא בעדיפות גבוהה, ובכך יוכל לחסוך העיסוק בתחזוקה וניקוי של העדשות ובכך להנות מעדשות רעננות בכל בוקר, צוהריים או ערב.

 

לפני בחירה – הדרכה מקצועית

בנוף המורכב של בחירת עדשות מגע, ייעוץ מקצועי של רופא עיניים הינו בעל ערך גבוהה. בדיקות עיניים סדירות הן לא רק חיוניות לניטור הראייה של המשתמשים אלא גם כדי להבטיח שהעדשות שנבחרו ימשיכו לעמוד בדרישות הספציפיות שלהם. בין הגורמים שיילקחו בחשבון יהיו אורח חיים, בריאות עיניים וכמובן המלצת הרופא.

 

Whatsapp