עדשות מגע חודשיות או עדשות מגע יומיות?

עדשות מגע חודשיות או עדשות מגע יומיות?

בחיפוש אחר פתרונות אפקטיביים ויעילים לפתרון בעיות של קוצר ראיה, קיימות לא מעט אפשרויות שונות ומתקדמות אשר יוכלו להתאים למגוון רחב של בעיות מסוג זה. חלק יפנו אל טיפולי לייזר שונים, חלק יבחרו בפתרון כמו משקפיים מהודרות ומושקעות. אך מבין שלל הפתרונות הרפואיים נראה כי בין מנעד האפשרויות השונות דווקא ההתלבטות שבין עדשות מגע חודשיות לבין עדשות מגע יומיות, נחשבת לאחת השאלות הבולטות ביותר. ישנם אנשים המעדיפים שימוש בעדשות מגע חודשיות, לא רק בשל הפופולריות אלא גם בשל חומרי הגלם מהן עדשות החודשיות ולעיתים בשל יכולות השימוש המבדילות בין שני סוגי העדשות. אך יתרונותיהן של העדשות היומיות, עלול להתאים למנעד רחב של אנשים החל מאחזקה נמוכה ועד למחירים אטרקטיביים. ובשל כך נשאלת השאלהמה באמת ההבדלים בין עדשות מגע יומיות לחודשיות? איזה סוג מתאים לי? מה משתלם יותר עבורי מבחינה כלכלית?

ארבעה פרמטים שיעזרו כיצד להבין אילו עדשות מתאימות?

יש לא מעט גורמים שיכולים לעזור למרכיבי עדשות להחליט האם לרכוש ולהרכיב עדשות חודשיות או יומיות. במאמר זה נתמקד בארבעה קריטריונים עיקריים. אנחנו בטוחים שאחרי שתקראו את הכתבה תוכלו להחליט האם חודשיות או יומיות מתאימות לכם. ואם לא - אנחנו תמיד כאן בשבילכם בכל התלבטות.

נוחות

בכל הקשור לשימוש בעדשות מגע, אי אפשר להתעלם מהנוחות שבשימוש העדשות אשר עלולה להשפיע בצורה ניכרת על זמן השימוש, על סוג העדשות ואפילו על תחומי העיסוק של המרכיבים אותן. מרכיבי עדשות המגע צריכים לבחור את העדשות שלהם על סמך העדפותיהם ואורח החיים שלהם. חלקם עשויים להעדיף עדשות מגע יומיומיות מכיוון שלדעתם נוח יותר לזרוק אותן לאחר השימוש במקום לאחסן ולנקות אותן בין כל הרכבה מחדש.

הקשר בין הנוחות בעת שימשו בעדשות לבין התחזוקה, הוא קשר די עמוק ומשמעותי שככל הנראה ישפיע על המשך השימוש בעדשות החודשיות. לכן תחזוקה של עדשות מגע חודשיות יש להכיר בחשיבות התחזוקה שלהן, כך למשל חשוב מאוד לנקות ולאחסן נכון עדשות מגע חודשיות. אי ביצוע עלול לגרום לזיהומים ולבעיות עיניים חמורות. הבנת דרישות הניקוי השונות של עדשות מגע חודשיות לעומת יומיות יכולה לעזור לכם להחליט מה עדיף עבורכם.

עלות

לעדשות מגע יומיות יש בדרך כלל תג מחיר גבוה יותר מאשר עדשות מגע חודשיות. הסיבה להבדל זה במחיר היא שהמשתמשים נדרשים להשתמש בזוג חדש מדי יום. עם זאת, כאשר מדובר בשימוש בעדשות חודשיות ישנן גם עלויות אחרות שמרכיב העדשות צריך לקחת בחשבון, כגון אלו של מארזי אחסון ותמיסות ניקוי, הנחוצות לעדשות מגע חודשיות.

תאימות

אנשים המשתמשים בעדשות מגע יומיות נוטים פחות לפתח דלקות עיניים. הסיבה לכך היא שהם לא צריכים לזכור לחטא ולאחסן את עדשות המגע שלהם בין שימוש לשימוש. מצד שני כאשר מדובר בשימוש בעדשות מגע חודשיות, מרכיבי העדשות יוכלו להבטיח באמצעות פעולות תחזוקה יומיות כי עדשות המגע שלהן יישארו נקיות לחלוטין גם לאחר שימוש יומי אינטנסיבי.

מאידך בכל הקשור להתאמה בין עדשות מגע יומיות לבין עדשות מגע חודשיות, קיים יתרון משמעותי באיכות חומרי הגלם מהן עשויות עדשות המגע החודשיות. חומרים אלו יוכלו להבטיח עבור מרכיבי עדשות עם עיניים רגישות, מינימום של דלקות ובאותה הנשימה גם התאמה עבור אנשים הסובלים מבעיות ראייה מעט יותר מורכבות כמו עדשות עם צילינדר או דרישה עבור עדשות קשיחות.

אלרגיות

עדשות מגע יומיות עשויות לעזור לאנשים עם אלרגיות להימנע מבעיות הנובעות מהצטברות לכלוך על העדשות שלהם.

נסכם ונוסיף עוד קצת מידע:

היתרונות והחסרונות של עדשות מגע יומיות

יתרונות

-בטוח יותר לבריאות העיניים, מכיוון שמשתמשים בזוג חדש בכל יום ואין כל צורך לבצע פעולות תחזוקה בדומה לעדשות חודשיות. יתרון נוסף הוא הימנעות מפעולות תחזוקה שגויות, החל מחיטוי שלא התבצע כראוי ועד למקרים בהן עדשות המגע נקרעות עם סיום השימוש ועלולות לסכן את המשתמשים בהן.

-נוח יותר - היכולת להחליף עדשות מגע בצורה קלילה ונעימה, בהחלט מצביעה על שימוש נוח בצורה מיטבית וכזה שלא רק דורש פעולת אחזקה אלא מאפשר החלפה מהירה של עדשה אחת באחרת. יתרון זה נובע גם משום שעדשות המגע היומיות, נחשבות להרבה יותר דקות מאשר מרבית עדשות המגע החודשיות ובכך מאפשרות החלפה מהירה ונוחה אפילו עבור ילדים.

-סיכון נמוך יותר ליובש בעיניים - אם כבר הזכרנו את השימוש המשתנה והדינמי של עדשות מגע יומיות, חשוב גם לזכור את האפשרות להחליף עדשות מגע בהתאם לשימוש שנבקש לעשות או בסיום כל שימוש. יתרון זה מצטרף כמובן אל היכולת לשמור על עיניים לחות ולמנוע יובש, בין אם בסיום פעילות גופנית ובין אם ברצון לשמור על סטריליות ומעבר לחות מוגבר בעיניים.

חסרונות

-יכול להיות יקר יותר. החלפה של עדשות מגע בצורה יומיומית אכן יכול להיות יקר בהשוואה לשימוש עדשות מגע חודשיות, אך את החיסרון הזה ניתן לצמצם בצורה משמעותית ברכישה של חפיסה בת 30 יחידות מאשר רכישה של עדשות בודדות.

-אפשרויות מוגבלות לתיקון אסטיגמציה וצרכים מולטיפוקליים

-יכולים לפגוע באיכות הסביבה כאשר אנשים משליכים אותם

היתרונות והחסרונות של עדשות מגע חודשיות

יתרונות

-מגוון רחב של אפשרויות וחומרים

-השפעה סביבתית מופחתת

-יותר זול

חסרונות

-סיכון מוגבר לזיהומים ובעיות עיניים

-ייצור פסולת גבוה יותר בשל אריזות נייר כסף של תמיסת הניקוי

עדיין מתלבטים? מוזמנים להתייעץ איתנו כדי שנוכל לעזור לכם לבחור את המוצרים הנכונים ולהחליט אם לבחור בעדשות מגע יומיות או חודשיות.

Whatsapp