עדשות חודשיות או יומיות?

עדשות חודשיות או יומיות?

עדשות מגע יומיות

מלבד עדשות מגע חודשיות קיימות גם עדשות מגע יומיות, הנעות בין שלל מותגים מובילים מרחבי העולם ומאפשרות שימוש יומי מהיר, זול וכזה שאיננו דורש חיטוי עם סיום השימוש היומי. עדשות אלו שימושיות לבין עשר עד שתיים עשרה שעות פעילות, כשכיום ניתן לרכוש עדשות מגע בעלות התאמות מיוחדות החל ממספרים מיוחדים ועד לעדשות מותאמות צילינדר. עדשות אלו נחשבות למעולות עבור אירועים חד פעמיים עם יכולת שמירה מעולה על קרנית העין, מבחינת לכלוך או קרינה של קרני השמש.

 

לבחור עדשות מגע חודשיות או יומיות?

הבחירה בין עדשות מגע חודשיות לבין עדשות מגע יומיות, נע בין מספר פרמטרים אשר ישפיעו לא רק על ההוצאה החודשית עבור עדשות המגע אלא גם על אופי השימוש. לכן בראש ובראשונה התאמה שכזו יש לעשות על פי צרכיו של המשתמש, שכן ההבדל הראשון הוא השימוש רציף ומעט יותר ארוך של עדשות מגע חודשיות, אשר מסוגלות להעניק תחושת נוחות בזמן השימוש עד לארבעה עשרה ואף שש עשרה שעות ביממה. הבדל נוסף בין עדשות מגע יומיות לחודשיות, הוא שכאשר מסירים את עדשות המגע היומיות מהעין לא ניתן להשתמש בהן שוב.

הבדלים נוספים מהחומרים מהן עשויות העדשות - כאשר מרבית עדשות המגע החודשיות מתבססות על חומרי הידרוג'ל סיליקון המאפשרים לא רק עדשות מגע עבות יותר אלא גם נושמות. כמו כן הבדל נוסף ואולי המהותי שבין העדשות הללו, הוא שעדשות מגע חודשיות זקוקות לזמן השריה ואחסון עם סיום השימוש ואילו עדשות מגע יומיות פשוט נזרקות אל הפח עם סיום השימוש.

 

סוגים של עדשות מגע יומיות

מבין עדשות המגע היומיות שניתן למצוא אי אפשר שלא להמליץ על עדשות המגע מבית ''Acuvue'' המציעה את 1Day Acuvue Moist, המציעות עדשות חוסמות קרינה וטכנולוגיה ייחודית המעניקה תחושת לחות מעושרת גם בשעות השימוש האחרונות. עדשות אלו מתבססות על כ58% מים, כשמחיר העלות לחפיסה בת 30 יחידות נעה בין 105 עד 115 שקלים (נכון לחודש מרץ 2023).

עדשות מגע יומיות ולא פחות מומלצות אלו עדשות המגע של חברת ''Alcon'', המציעות רכיבי לחות פעילים שיוכלו ללוות את המשתמשים לאורך כל היום לאפשר התנהלות נינוחה בכל סביבת עבודה ובכל מזג אוויר. עדשות אלו מתבססות על כ69% מים, כאשר מחיר העלות לחפיסה בת 30 יחידות, נעה בין 140 עד 162 שקלים (נכון לחודש מרץ 2023).

סוגים של עדשות מגע חודשיות

כאשר מדובר בעדשות חודשיות אי אפשר שלא להתייחס אל עדשות המגע המעולות של חברת ''בוש אנד לומבס'', הנחשבת לבין עדשות המוכחות והמובילות כיום בשוק. עדשות אלו מורכבות מכ-59% מים ועוד 41% הידרוג'ל מה שעוזר גם במניעה של הצטברות חלבונים בעין, יחד עם אספקת חמצן יעילה לאורך כל היום. מחיר עבור חפיסה בת 6 עדשות, נעה בין 88 עד 120 שקלים (נכון לחודש מרץ 2023).

 

דגם נוסף של עדשות חודשיות מצוינות יהיה דגם העונה לשם ''דיספו ביו'' של חברות ''דיספו'', המציע עדשות סיליקון הידרוג'ל יוקרתיות ומתקדמות במיוחד, המצליחות לשמור על תחושת רטיבות לאורך זמן ונחשבות לגמישות במיוחד. כמו כן עדשות אלו מתבססות על 52% סיליקון הידרוג'ל ו48% מים כאשר מחי העלות של קופסה בת 6 עדשות, נעה בין 160 עד 250 שקלים (נכון לחודש מרץ 2023).

Whatsapp