איך לבחור עדשות מגע מתאימות

איך לבחור עדשות מגע מתאימות?

לא מעט פיתוחים טכנולוגיים מבקשים להפוך את חיינו להרבה יותר נוחים, כיפיים ונעימים בין אם מדובר בפיתוחי אפליקציות שיעזרו לנו להגיע מהר יותר אל היעד ועד למתקני ספורט שיעזרו לנו לשמור על הכושר בצורה קלה ואפקטיבית. אך בעבור אלו הסובלים מליקויי ראייה שונים, ככל הנראה עדשות המגע נחשבות לאחד מהפיתוחים החשובים עבורם. שכן פיתוח זה מאפשר ראייה מרחוק ומקרוב, במגוון סגנונות וצבעים שונים ובשנים האחרונות גם שימוש בעדשות מגע לפי מגוון העדפות כמו עדשות יומיות, חודשיות ועוד. אך למרות החידושים הבלתי נגמרים והיכולת הקלה ומהירה לראות בצורה איכותית, עדיין נשאלת השאלה איך לבחור עדשות מגע מתאימות?

 

סוגי העדשות

כמו שציינו קיימות כיום מגוון עדשות אשר יוכלו להחזיר לרובנו הגדול את תחושת החופש ללא המשקפיים, ולשם כך גם קיימים מספר סוגים של עדשות אשר יוכלו להתאים למגוון רחב של אנשים. הראשונה היא כמובן העדשה הקשה, עדשה זו נחשבת לפחות נפוצה כיום ועד לפני פחות מעשור הייתה הפופולרית ביותר. העדשה נחשבת לחזקה במיוחד וכיום מותאמת בעיקר עבור הסובלים מצילינדר, עם זאת ישנן גם עדשות רכות לשם כך. העדשות הרכות הנחשבות ליותר פופולריות כיום, מעניקות תחושה נעימה וטבעית בעת השימוש בהן ומגיעות במגוון דגמים שונים. לצד עדשות אלו קיימות גם עדשות מגע חד מוקדיות, אשר יבצעו תיקון ראייה למרחקים או עדשות מגע ספריות המשמשות מטופלים ללא צילינדר.

 

לעשות את הבחירה הנכונה

כאשר מדובר בבחירה של עדשות מגע כמובן שיש לקחת בחשבון את סוג לקות הראייה שיש לטפל בה. חשוב מאוד להיוועץ עם אופטומטריסט מומחה אשר יוכל להביא בפנינו את שלל התרחישים והנקודות שיש לשים לב אליהן. כך למשל שימוש בעדשות מגע ללא מרשם ובמיוחד כאלו שאינן מתאימות, עלולה להשפיע על הראייה שלנו לטווח הרחוק ובמקרים קיצוניים אף לפגוע בראייה שלנו. יחד עם זאת יש לקחת בחשבון גם עיניים יבשות או תופעות לוואי מחומרים פעילים בעדשה, לכן היוועצות עם רופא עיניים תעזור בתאמה מדויקת של העדשה ותעזור בבחירה נכונה של עדשות המגע.

Whatsapp