איך הפכנו ב-2020 לאתר קניית עדשות מס׳ 1 בארץ?

איך הפכנו ב-2020 לאתר קניית עדשות מס׳ 1 בארץ?

משה מנשה, הבעלים של אתר עדשות המגע lens.co.il מסביר מה קרה בשוק עדשות המגע בארץ בזמן הקורונה ואיך כולנו מרוויחים מזה.

משה מנשה:

ב-15.3.20 תושבי מדינת ישראל התעוררו למציאות חדשה. 

הסגר הראשון החל, אנשים מצאו את עצמם במצב שבו הם לא יכולים לצאת או מעדיפים שלא לצאת על מנת שלא להידבק. כמו כן, רבים החלו להיכנס לבידוד.

ומה עם מוצרי צריכה בסיסיים? איך השיגו אותם? דרך הזמנות באינטרנט כמובן.

במרבית המדינות בעולם, וגם אצלנו בישראל, עם ההתקדמות בהתפרצות המחלה, נוצר גידול משמעותי בקניות אונליין. כמעט בכל המדינות, שרשרת האספקה קרסה, מפני שפעילות כזו לא מאופיינת בווליום כה גבוה בתקופות רגילות (בספרד, למשל, היתה עליה של 50% בפעילות האונליין, בבריטניה ובישראל עלייה של 30%).

כתוצאה מהמצב החדש, כל מערך המשלוחים ותפקוד אתרי הסחר באונליין, בכל תחום, נדרשו להוכיח את עצמם, כי מעכשיו כמעט ורק הם קיימים. ועכשיו הבמה היא לגמרי שלהם.  

מה קרה אצלנו ביום בהיר ולמה זה הוביל

בעוד שעסקים רבים נכנסו למצב של תוהו ובוהו, התקשו לספק את הסחורה במהירות, או נאלצו לבנות מערך משלוחים מחדש או ממש מאפס, אנחנו היינו ממש רגועים.
כבר שנים שיש לנו מערך משלוחים משומן, כי אנחנו עסק שפועל אונליין משנת 1996.כל שנה אנחנו מעלים תקציבים במערך הדיגיטל, משקיעים בשילוח מתקדם ובאתר שיתן מענה הולם ונעים לכלל הלקוחות שלנו. 

נכון, אנחנו אתר סחר שמוציא משלוחים, אבל זה לא אומר שאין לנו קשר אישי עם הלקוחות שלנו. אנחנו דואגים לשמור על קשר עם הלקוחות ולקבל מהם פידבק כל הזמן.

כך, בעקבות שיח עם הלקוחות ובזכותם, זיהינו מהר מאוד את המצוקה של רבים שזקוקים לעדשות מגע ולא רגילים לרכוש באינטרנט.
שמענו מהלקוחות את המשפטים הבאים:

״משה, נתתי את הטלפון שלך לדוד שלי, הוא רוצה להזמין ולדבר איתך קודם״

״משה, אני רוצה לשנות את ההזמנה שלי, תוסיף xxxx, זה לאמא שלי, היא רוצה לעשות את ההזמנה דרכי, היא לא רגילה להזמין באינטרנט, ולא בא בחשבון שתצא עכשיו עכשיו מהבית לקניון לקנות עדשות״.

נתנו מענה לכולם וכמובן שגם דאגנו להסביר לחוששים איך מזמינים מאיתנו (זה כל כך פשוט!). 




״אתם עושים גם בדיקות עיניים״?

מהר מאוד התחלנו לקבל מהלקוחות החדשים המון תגובות:
״ואוווו, איך לא ידעתי על זה קודם!״
״זה הרבה יותר זול מכל הזמנה של עדשות שעשיתי אי פעם, מדהים!״

במקביל, הגדלנו משמעותית את התקציב לשיווק הדיגיטלי שלנו, כדי להגיע לעוד יותר אנשים שזקוקים לנו בתקופה קשה זו. תוך חודשיים הפכנו לספק העדשות מספר אחד בישראל.

הפרשי המחירים המטורפים שאנו מציעים, יחד עם שירות ללא תחרות - ידענו שזה רק עניין של זמן עד שאנשים יבינו שלא כדאי להם לקנות עדשות במקום אחר, ובטח לא בחנות. אפשר לומר שבתקופת הקורונה רבים הפנימו ששוק עדשות המגע עבר שינוי גדול והיום לא צריך ללכת לחנות פיזית כדי לקנות עדשות, עדיף להזמין באינטרנט ולקבל עדשות מעולות, ממיטב המותגים, במחירים אטרקטיביים יותר (כשאין חנות ושכר דירה לשלם - המחירים של המוצרים נמוכים יותר).

השאלה המרכזית שלקוחות חדשים שאלו אותי ואת הצוות שלי היתה מה לגבי בדיקת עיניים? אתם גם עושים?

אנשים חושבים שבגלל שיש צורך בבדיקת עיניים הם חייבים לקנות את העדשות אצל האופטומטריסט, וכאן הטעות הגדולה! הם משלמים על כך ביוקר. צריך להפריד בין בדיקת עיניים לרכישת עדשות. בדיקת עיניים אפשר לעשות בכל מקום ועם התוצאות אפשר להגיע אלינו ולקבל את העדשות הטובות ביותר שיש היום בעולם כמו אקוביו של ג'ונסון וכל שאר המותגים המובילים, ובמחירים שהם בעשרות אחוזים נמוכים יותר.

עברו 10 חודשים, החיסונים למחלת הקורונה החלו ויש תחושה כזו באוויר שעוד מעט זה ייגמר. עוד מעט נגיע ל״יום שאחרי״. והיום הזה, וכל החיים שיבואו אחריו, יהיו אחרים לגמרי. לא נחזור למה שהיה, זה בטוח. ב״לנס״ החלטנו כבר מזמן להיות מוכנים לכל מה שעתיד לבוא. כך היה בתחילת הסגר הראשון וכך יהיה תמיד.





Whatsapp