איך לעבור לעדשות יומיות?

איך לעבור לעדשות יומיות?

בחירה של עזרים שונים ובעיקר עזרים רפואיים נחשבת לבחירה מורכבת, בעיקר עבור אלו שאינם בקיאים במאפיינים השונים שיש לשים עליהם דגש ועד לדרך בה משתמשים באותם העזרים. אחת הדוגמאות הנפוצות תהיה ללא ספק בחירה של עדשות מגע, שכן בעבור רבים המעבר ממשקפיים אל עדשות מגע עלול להיות לעיתים טראומתי ואף ''מורכב''. ובשל כך מומלץ לדעת כיצד לבחור את סוג העדשות אשר יתאים לעין, ממה יש להישמר וכמובן אילו סוגי עדשות ניתן למצוא כיום, שכן בכל חנות ישנם לא מעט סוגים שונים של עדשות אשר עלולים לבלבל בעת הבחירה.

 

אילו סוגי עדשות יומיות קיימות?

כאשר מדובר בבחירה של עדשות מגע יומיות, מומלץ להכיר אילו סוגי עדשות קיימים כיום וזאת לא רק בשל הבלבול שעלול להיווצר בעת הבחירה שלהן אלא גם בשל התאמה מיטבית לעין. על כן הסוג הראשון של עדשות אשר נחשב גם לפופולרי ביותר, יהיו אלו עדשות מגע יומיות רכות העשויות סיליקון הידרוג'ל. עדשות אלו נחשבות לרכות במיוחד ומתקדמות, כשהן מאפשרות גם מעבר מהיר ונוח אל חמצן אל העין.

סוג נוסף של עדשות מגע יהיו כמובן עדשות מגע טוריות יומיות, אשר מתאפיינות בצירים נפרדים עבור כל עין ומותאמים לאלו הסובלים מאסטיגמציה. סוג נוסף הוא כמובן עדשות מגע יומיות קוסמטיות, אשר נועדו לשנות את צבע העין למנעד רחב של צבעים שונים. כמובן שלצד כל אלו קיימים עוד מספר סוגים נוספים של עדשות.

 

כיצד לבצע מעבר אל עדשות מגע יומיות

המעבר משימוש במשקפיים אל עדשות מגע יומיות מביא עימו מספר דגשים כאשר הראשון מביניהם הוא שמירה על היגיינת העדשה. לכן לפני פתיחת כל חפיסה יש לשטוף את הידיים בצורה קפדנית, כאשר שימוש בעדשה יעשה על ידי קצוות האצבעות. כמו כן מומלץ שלא לעשות שימוש בקרמים לפני מגע עם העדשה, לאחר דאגה לרמת היגיינה גבוהה יש לנער בעדינות את חפיסת העדשה ולוודא כי העדשה אכן צפה בתמיסה.

את הרכבת העדשה מומלץ לעשות על גבי שולחן וזאת על מנת לוודא כי העדשה איננה קרועה או הפוכה (תיראה בצורת קערית), לאחר וידוא כל אלו יש לבצע את השלבים הבאים. להרים את העפעפיים משני הצדדים (צד אחד ביד החופשית וצד אחר מחזיק בעדשה), להניח במרכז העין את העדשה ולשחרר את הריסים בזהירות.

Whatsapp