בחירת עדשות מגע לקיץ

בחירת עדשות מגע לקיץ

להכיר את העדשה

אחד הגורמים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון בבחירת עדשות מגע לקיץ הוא חומר העדשות. מומלץ לבחור בחומרים נושמים ושומרי לחות כגון עדשות סיליקון הידרוג'ל, המאפשרות זרימת חמצן בשפע לקרנית ומסייעות במניעת התייבשות ואי נוחות, במיוחד במזג אוויר חם ולח.

עדשות סיליקון הידרוג'ל ידועות בחדירות החמצן הגבוהה שלהן, מה שמקדם את בריאות העין ומפחית את הסיכון לסיבוכים כמו היפוקסיה בקרנית ויובש. בנוסף, בדקו אפשרות לרכוש עדשות יומיות חד פעמיות לנוחות נוספת והיגיינה במהלך חודשי הקיץ, מכיוון שהן מבטלות את הצורך בניקוי ואחסון עדשות.

 

ענייני לחות

שמירה על לחות נאותה ושימור לחות חיונית לנוחות ובהירות בעת הרכבת עדשות מגע במהלך הקיץ. בכדי להנות מרמת לחות נכונה, מומלץ לבחור בתמיסות לעדשות מגע שנוסחו במיוחד עבור עיניים יבשות ומספקות לחות ושימון לאורך זמן. בימים חמים מומלץ להשתמש בטיפות הרטבה לאורך היום כדי לרענן את העיניים, במיוחד אם אתם מבלים ממושכות בחוץ או בסביבות ממוזגות. שימו לב לגורמים שיכולים לתרום להתייבשות, כמו זמן מסך מופרז, חשיפה לשמש והתייבשות, ונקטו צעדים יזומים כדי להבטיח לחות עיניים ונוחות מיטבית.

 

הגנת קרינה

הגנה על העיניים מפני קרינת UV מזיקה היא קריטית, במיוחד בחודשי הקיץ כאשר רמות ה-UV גבוהות יותר. עדשות מגע עם הגנת UV מובנית יעזרו להגן על העיניים מקרני השמש ולהפחית את הסיכון למחלות עיניים הקשורות ל-UV כגון קטרקט, ניוון מקולרי ופוטוקרטיטיס. חפש עדשות מגע המציעות יכולות חסימת UV, כגון Acuvue Oasys עם טכנולוגיית Transitions או עדשות מגע Bausch + Lomb ULTRA עם הגנת UV.

 

בחירה של אורח חיים

בעת בחירת עדשות מגע לקיץ, חשוב לשקול את אורח החיים והפעילויות שלכם כדי להבטיח נוחות וביצועים מיטביים. אם אתם שחיינים מושבעים או חובבי ספורט מים, שקלו עדשות מגע יומיות חד פעמיות שניתן להרכיב לשימוש חד פעמי ולהשליך לאחר השחייה כדי להפחית את הסיכון למזהמים וזיהומים הנישאים במים.

כשמדובר בחובבי שטח וספורטאים בענפים השונים, מומלץ לבחור בעדשות מגע המציעות ראייה יציבה ונוחות במהלך פעילות גופנית, כמו עדשות טוריות לאסטיגמציה או עדשות מולטיפוקל לפרסביופיה. התייעצו עם רופא עיניים שלכם כדי לקבוע את אפשרויות עדשות המגע המתאימות ביותר בהתבסס על העדפות אורח החיים וצרכי הראייה שלכם.

 

חיזוק ויטפול בעדשות המגע

טיפול ותחזוקה נאותים של העדשות חיוניים לשמירה על ראייה צלולה, בריאות העין ונוחות בעת הרכבת עדשות מגע במהלך הקיץ. עקבו אחר ההמלצות של רופא העיניים שלכם לגבי טיפול והיגיינה בעדשות, הכולל ניקוי יומיומי, חיטוי ואחסון של עדשות מגע. כמו כן הימנע משימוש במי ברז או ברוק כדי לשטוף או לאחסן עדשות מגע, שכן אלו עלולים להכניס חיידקים ומזהמים מזיקים שעלולים להוביל לדלקות עיניים וסיבוכים. החליפו את אריזות האחסון של העדשות באופן קבוע והימנעו מהרכבת עדשות מגע מעבר ללוח הזמנים המומלץ להרכבה כדי להפחית את הסיכון לסיבוכים ולהבטיח ראייה ונוחות מיטבית.

 

התייעצות עם רופא מוסמך

מעל לכל, כשמדובר בבריאות העין חשוב יהיה לבחור עדשות מגע לקיץ  באמצעות התייעצות עם אופטומטריסט לפני הקנייה. בדיקת עיניים מקיפה תעריך את חדות הראייה, בריאות העין ואורח החיים שלכם, כשכל אלו יאפשרו לאופטומטריסט שלכם להמליץ על אפשרויות עדשות המגע המתאימות ביותר עבורכם. האופטומטריסט שלכם יכול גם לספק הדרכה חשובה לגבי טיפול נכון בעדשות, אסטרטגיות הגנה מהשמש ואמצעים יזומים לשמירה על העיניים שלכם במהלך עונת הקיץ, תוך הבטחת נוחות, בהירות ובריאות מיטביים לראייתכם.

Whatsapp