טיפים לשימוש בעדשות מגע בחורף

טיפים לשימוש בעדשות מגע בחורף

עדשות מגע הפכו לבין הפיתוחים הטכנולוגיים הפופולריים בשני העשורים האחרונים, כאשר אליהן מצטרפים לא רק סוגים שונים של עדשות מגע המועילות למגוון מחלות ומקרים של קוצר ראייה, אלא גם עשרות חידושים שונים החל מחומרי הגלם ועד לפיצ'רים אופנתיים. אך לצד שלל הפיתוחים השונים, עדשות המגע עדיין נחשבות לפריט עדין במיוחד ותכונה זו איננה קשורה רק לחומרי הגלם מהן עשויות העדשות אלא בעיקר בדרישות סטריליות גבוהות במיוחד. גם עונות השנה השונות ידרשו ממשתמשי העדשות תשומת לב נוספת, ולהכיר את הדגשים הקיימים בחודשי החורף או הקיץ בזמן שימוש בעדשות מגע יומיות או בעדשות דו שבועיות. 

 

טיפים ראשוניים לחורף

כאשר מדובר בשימוש עדשות מגע בתקופת החורף, חשוב לזכור כי מתקיימים מספר שינויים החל מהטמפרטורות היורדות ועד לשימוש במזגנים. אחת ההנחות של לא מעט משתמשי עדשות היא שחודשי החורף אינם רווים בקרינת UV כמו של חודשי החורף, ולכן ניתן לעשות שימוש בעדשות ללא מסננים. הנחה זו הינה שגויה, שכן אמנם השמש פחות נראית לעין אך קרני UV נוכחים ברמה גבוהה כבכול חודשי השנה. שינוי נוסף הוא כמובן חימום החדרים, שכן לא רק בבית נעשה שימוש במזגנים בכדי לחמם את החלל אלא גם במשרדים ובעבודה. הפעלה של מזגנים גורמת לא רק לחימום אלא גם ליובש בעיניים, לכן גם בזמן החורף חשוב לשמור על רמת לחות מספקת לעדשה ולעין. בנוסף חשוב שלא לכוון את המזגן אל אזור הפנים ובכך להימנע מיובש בעיניים.

 

שינויים חיצונים ושמירה על העיניים

מלבד ירידה בטמפרטורות והדלקה של מזגנים, החורף גם מביא עימו סופות רבות ואלו עלולות לא פעם ל''סחוב'' איתן כמויות גדולות של פסולת וחול. חשיפה של העין אל רוחות אלו עלולה לפגוע בתפקוד העין והעדשה, לכן אחד הטיפים החשובים במקרים כאלו הוא להוריד את העדשות. הטיפ הבא יכול להיות רלוונטי עבור כל חודשי השנה, אך בחודשי החורף הופך ליותר מהותי והוא כמובן נשיאה של זוג משקפיים. בין אם אנו במקום העבודה והמזגן מייבש אותנו לעיתים תכופות ובין אם אנו עובדים בחוץ וחשופים לפסולת, זוג משקפיים יוכל לעזור לנו לשמור על עיניים ועדשות נקיות.

Whatsapp